1. Для проведення батьківських зборів виберіть найбільш сприятливий день і час, постарайтеся, щоб на цей час ні у вас, ні в батьків ваших учнів не було заплановано ніяких важливих справ, цікавих телепередач і т.п.
2. Визначите одну найбільш важливу проблему, що стосується учнів вашого класу, і на її обговоренні побудуйте розмову з батьками.
3. Особливу увагу зверніть на розміщення батьків у класі. Наприклад, можна розставити столи й стільці по колу, щоб всі учасники батьківських зборів добре бачили й чули один одного.
4. Підготуйте візитки з іменами батьків, особливо в тому випадку, якщо вони ще недостатньо добре знають один одного.
5. Разом з батьками придумайте правила для учасників зборів. Наприклад: знімати верхній одяг обов'язково; не допускається мовчання під час обговорення проблеми; відкидаючи пропозицію (думку), необхідно вносити зустрічну; називати один одного по імені та по батькові або тільки по імені й т.д.
6. Бережіть час людей, запрошених на збори. Із цією метою встановіть регламент і суворо стежте за його дотриманням.
7. У ході зборів використовуйте ігри й групові форми організації взаємодії батьків.
8. Зробіть спілкування на зборах невимушеним і відвертим - може допомогти чашка чаю.
9. Під час обговорення проблемних питань опирайтеся на життєвий і педагогічний досвід найбільш авторитетних батьків, на думку членів батьківського комітету й ради школи.
10. Прагніть до того, щоб на зборах були прийняті конкретні рішення.
Правила поведінки класного керівника на батьківських зборах
1. Педагогові необхідно зняти власну напругу й тривогу перед зустріччю з батьками.
2. За допомогою мови, інтонації, жестів й інших засобів дайте батькам відчути вашу повагу й увагу до них.
3. Постарайтеся зрозуміти батьків; правильно визначити проблеми, що хвилюють їх найбільш. Переконайте їх у тому, що в школи й родини одні проблеми, одні завдання, одні діти.
4. Розмовляти з батьками треба спокійно й доброзичливо. Важливо, щоб батьки всіх учнів - і благополучних, і дітей групи ризику - пішли зі зборів з вірою у свою дитину.
5. Результатом вашої спільної роботи на батьківських зборах
повинна стати впевненість батьків у тому, що у вихованні дітей вони
завжди можуть розраховувати на Вашу підтримку й допомогу інших учителів
школи
Про роботу з батьками • Поважайте роль батьків. • Заохочуйте участь. • Застосовуйте різні види, форми та стратегії для залучення батьків — будьте творчими та гнучкими. • Порозмовляйте з батьками про взаємні очікування. Будьте терплячими.
Зосередьте увагу на сильних сторонах сім'ї й дитини та давайте
пози¬тивні відгуки. Підтримуйте контакти. Виражайте своє задоволення.
Намагайтеся залучити цілу сім'ю. Організовуйте збори так, щоби батьки
могли їх відвідати. Дотримуйтесь конфіденційності. Учіть співпрацювати. Організовуйте співпрацю батьків з батьками. Проводьте спільні культурні заходи.
Отже, успішній адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі
сприятимуть цілеспрямована координація дій учителів, їхній
професіоналізм і досвідченість. Такий підхід до забезпечення
наступності гарантує: на етапі початкової освіти — збереження цінності
цього вікового періоду, пізнавально-особистісний розвиток дитини, її
готовність до взаємодії з навколишнім середовищем; розвиток провідної
діяльності як фундаментального новоутворення молодшого шкільного віку;
спрямованість освітньо-виховної роботи на ті вимоги, які будуть
пред'явлені в основній школі; на етапі базової середньої освіти —
спирання на наявний рівень навчальних досягнень молодшого шкільного
віку, їх активне використання в навчально-виховному процесі;
індивідуальну роботу в разі інтенсивного розвитку, спеціальну допомогу в
корекції несформованих на попередньому етапі якостей, розвиток
провідного виду діяльності як фундаментального новоутворення середнього
шкільного віку та перспективний розвиток якісно нових видів діяльності й
форм взаємодії з навколишнім середовищем, нових рис особистості
школяра.